Väx hår! Väx!

Ända sedan jag var 13 år(nu är jag 16) har jag haft kort hår. Största anledningen är att jag varit hårmodell och alltid blivit kortklippt sedan första klippningen. Jag trivs dock inte i kort hår, tyvärr, trots att många tycker att det är fint på mig. Nu vill jag ha långt hår igen!! Jag vill att håret ska växa så långt som möjligt fram till sommaren, och det är redan på god väg! Tack vare att jag masserar min hårbotten och sköter håret väl har det vuxit en hel del på bara några veckor.
mitt mål
Jag har försökt samla så mycket tips jag kan för att håret ska växa snabbare, och detta är vad jag har fått fram:

- Hårbottenmassage(ca 5-10min, gärna med huvudet hängande neråt), för att få igång blodcirkulationen vid hårrötterna. Det funkar verkligen!

- Majonäs och ägg(i hårbotten, vid duschning) Har inte provat ännu men jag vet folk som säger att det ska funka. Den feta majonäsen borde i alla fall stärka och skydda håret.

- Hårkontroll, ett kosttillskott som man kan köpa i hälsokosthandeln för ca 140kr, 2-4 tabletter dagligen, ger näring som både hår och naglar behöver

- Bra kost, bl.a. frukt, ägg, mandlar, fisk och grönt te

- Solrosfrön, innehåller e-vitamin som är bra för hår och naglar

- Inpackning. Det är viktigt att vårda håret så att det inte slits

                                                 
                     Wish me luck
(yn)

  


Kommentarer
Postat av: Louize

Bara ta hand om håret, masser hårbotten, gör inpackningar och klipp topparna regelbundet (ca var tredje månad) det sa frisören t mig igår och inte ha å mkt produkter i håret och inte platta det massa och kamma det varje dag:)

Fin blogg du har skaffat gumman<33333

2010-03-02 @ 18:29:33
URL: http://ifen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0